fredag 5 september 2008

Värderingar

Dessa värderingar (eller de flesta av dom) stötte jag på i Torsten Jansson bok "I halvtid". Jag antecknade, för jag tyckte de var väldigt bra. Så det vill jag också ska genomsyra OttossonPhoto :-)

VÄRDERINGAR
1) Det mesta är ogjort. Jaga ständigt nya idéer.
2) Det finns inga gränser. Om du tror du hittat en, tänk ut ett sätt att passera den.
3) Ständiga förbättringar. Allting går att förbättra. Ständigt.
4) Gör gärna fel. Men lär av misstagen och ge inte upp.
5) Var glad. Omgivningen påverkas av dig och den förtjänar ett leende.
6) Se möjligheterna och inte problemen. Alla problem döljer egentligen en möjlighet.
7) Agera nu. Imorgon kan det vara för sent.
8) En sparad krona är en tjänad krona. För att tjäna en krona ska vi sälja för tio.
9) Hårt arbete ger resultat.
10) Tänk alltid; vad är mitt bidrag för att utveckla företaget.
11) Tjäna mycket på minsta möjliga insats
12) I allt agera som helproffs, som är bäst!
13) 10% strategi och 90% hårt arbete

2 kommentarer:

michael sågerås sa...

Det där är så sant som det är skrivet. Särskilt punkt nr 11:-). Skämt, jag noterar den här listan jag med. Kan vara bra att ha framför datorn/lektionsalen/kameran eller varhelst den passar.

Ha en trevlig helg och tack för en bra komihåglista.
/Michael S

Anonym sa...

Det är jättebra värderingar... min favorit är nog femman :) , och fyran :) ... sexan är också bra... och 10 är jättebra... att utgå från vad man själv kan göra och inte fastna på vad man vill att andra ska göra...

Det låter som en jättebra bok, jag kanske ska ta och beställa den om det går...

Hoppas ni har en riktigt fin helg.