torsdag 6 november 2008

Proffsfotografens sju bästa råd!

Proffsfotografen tipsar om hur du lyckas med dina julbilder. Detta finns att läsa i nyaste numret av Hemmets Journal (nr 46), som kommer ut idag. Och vem är då denne proffsfotograf? Jo, det är jag. Kan man tänka sig :-) Jag tipsar om att gå nära motivet, hålla kameran still, ta porträtt, ta många bilder, stäng av blixten, fotografera när personerna inte vet om det och läs intruktionsboken (!). Nivån på svenska folkets julbilder kommer att öka markant :-)

Och om du mot förmodan inte prenumererar på Hemmets Journal, så finns såklart tipsen på deras hemsida

Hemmets Journals satsning på foto görs i samarbete med ExtraFilm.



2 kommentarer:

michael sågerås sa...

Bra tips Benny! och som du säger, fotolabben kommer att bli översvämmade med "bra" bilder efter jul:-)
Kul också att du får skriva för en tidning som vanliga människor läser, inte bara fotonördar.

Ha det bra/Michael S

Anonym sa...

Men så trevligt, eftersom jag inte får hem HJ i brevlådan så lästa jag på webben=)

Bra tips som dom allra flesta kommer att få god användning av, kanske borde tipsa syrran;) Efter att ha tillbringat ett par kvällar med att gå igenom deras "familjebilder"så kan jag ju säga att din artikel är en väldigt bra guide för hemmafotografen:D