torsdag 26 mars 2009

Jag har downsizat

Det visste jag inte. Men jag har downsizat. Och det är tydligen inne och står högt i kurs. I nyaste numret av Svenska Turistföreningens tidning Turist, skriver Anders Tapper om fenomenet downsizing i ledaren. Det är inte längre fina jobb med hög lön som har hög status. Det är de som downsizar. Man jobbar mindre, tjänar oftast mindre och blir istället rik på tid. Högkvalitativ tid. Tid till sig själv och tid till att njuta av livet. Tid till att läsa böcker, vandra i naturen, ta ett varmt bad, åka på SPA, köra lite yoga eller avslappning, motionera och bara vara. Och sen en tid tillbaka försöker jag att jobba mellan 7-12 varje dag. Resten av dagarna njuter jag av livet. Det är rätt ok :-) Nu ska jag snart köra en timma yoga och sen blir det nog en timmas promenad i solen efter lunchen.

2 kommentarer:

michael sågerås sa...

Då får jag sälla mig till den skaran också, downsizegruppen, fast jag jobbar ju en del på ABF så det kanske inte räknas:-).
Snygg bloggheader du fixat till. Jag tror jag har det typsnittet också, fast jag har inte använt det... eller, jo till ett gratulationskort i höstas.

Ha det gott i solen mr. downsized:-)

Benny Ottosson sa...

Välkommen till downsizinggruppen :-) Visst är det gött att styra sin tid till stor del själv? Hör av dig när du har vägarna neröver.