måndag 7 september 2009

Ockelbo och Forsbacka bruk

Här kommer två bilder från min resa till Bergslagen förra veckan. Där dokumentarade jag en temadag på Wij Trädgårdar i Ockelbo, om trädgårdar för Intresseföreningen Bergslaget. På vägen tillbaka till Gävle åkte vi igenom det häftiga Forsbacka Bruk. Storslagna gamla tegelbyggnader. Där skulle man fotograferat bröllop :-) Med på temadagarna var f d modefotografen Johan Hellström, som idag driver Furillen på Gotland. Maken till entreprenör. Googla på honom :-)



Gillar du mina bilder och vill se mer? Bli ett fan till OttossonPhoto på Facebook eller följ mig på Twitter och håll dig uppdaterad.

4 kommentarer:

Pontus Corneliusson sa...

Härliga bilder! Gillar båda men den översta är riktigt tjusig!

Benny Ottosson sa...

Tack Pontus! Hade nästan glömt att jag hade denna bloggen :-)

johanna sa...

vilka superhärliga färger du fått i den översta bilden!

mimmi sa...

Vilka underbara bilder du har tagit här:)
jag kollade runt på din sida och hittade massor av bilder jag tyckte om:)