lördag 12 april 2008

Då kom tårarna...

Ted Gärdestad har alltid vart en stor idol för mig. När jag upptäckte honom som 15-åring var det nåt nytt och annorlunda. Han var bara ett år äldre, spelade gitarr och sjöng. Precis som jag försökte mig på :-) Sen har hans låtar legat mig varmt om hjärtat sen dess. Vi har varit på några Ted-galor genom åren. Tyvärr fick jag aldrig se honom live.

Konserten ikväll i Jönköping var grymt bra. Otroligt bra musiker och 4 bra sångare. En av dom hette Johan Boding. Jag har aldrig hört talas om honom. Jag tror han sjungit i några musikaler. Han kommer förresten i "Så ska det låta" snart. Tror det var nu till fredag. När han kom in och sjöng sin första låt kom tårarna. Och varför då... Jo, för att hans röst var kusligt, kusligt, kusligt lik Teds. Det var precis som att höra Ted live. Mäktig upplevelse. Det var t o m så Janne Schaffer förvarnade oss :-) Teds släktingar med brorsan Kenneth i spetsen satt i stolarna precis bakom oss.

Vi bor på Jahn Bauer Hotell. Och här strömmar kändisarna in. Först kom hela Ted-ensemblen, sen kom Teds släktingar och sen kom alla från musikalen Sound of music. Det var Tommy Nilsson, Pernilla Wahlgren, Gert Fylking (ja faktiskt...) och alla von Trapp-barnen. Såg lite komiskt ut med alla tripp, trapp, trull-barnen... Men de fick lägga sig med en gång. Men alla andra trängdes i baren :-)

2 kommentarer:

michael sågerås sa...

Låter som om det var en mycket bra och tänkvärd tillställning. Ted kommer alltid att finnas hos oss som framförallt tycker om sol, vind och vatten:-) Hade jag hört detta så hade med all säkerhet tårarna kommit hos mig med, det gjorde dem i fredags när jag tittade på så ska det låta. Lilla Molly sjöng en visa som hette Gabriellas sång och det var mycket vackert och då kom dem, tårarna.

Om du hinner, ta en promenad på Smedjegatan. bakom John Bauer, kvarteret är från 1700-talet och en del hus finns kvar.

Ha det gott/Michael S

Benny Ottosson sa...

Käkade frukost med Molly för en stund sen :-) Jo, vi gick allt bland de gamla kvarteren igår. Så ska det låta var riktigt bra i fredags. Gillade Erik från min födelsestad Uddevlla också.