torsdag 3 april 2008

Petra rocks!

Idag var det en högtidsstund när nya numret av MacWord damp ner i brevlådan. Där finns alltid ett gäng sköna och användbara artiklar. Idag fastnade jag för en artikel under rubriken BILDEXPERTEN. Det var min trevliga kollega Petra Hall som visade hur man med ett klick i PhotoShop lägger på en ram på sin bild (om man vill ha det), storleksförändrar den för webb, skärper den för webb och slutligen lägger på sin logga. Och har man flera bilder man ska göra det på så kör man via Batch-kommandot. Supersmidigt och tidsbesparande.

Jag jobbar mycket just nu med att hitta effektiva arbetsflöden inför bröllopssäsongen och mitt nya jobb som fotograf :-)

Återkommer säkert till ämnet effektivitet...



Bilden är från Jeanette & Mikaels vackra bröllop sommaren 2007.

2 kommentarer:

michael sågerås sa...

Det verkar vara ett mycket snabbt och smidigt sätt att arbeta på. I all synnerhet när du kommer ha en hel drös med bilder efter en bröllopstagning. Jag ska testa detta fast på någonting annat, har ju inte direkt en massa bröllopsbilder att ta av:-)
Fotomässan var okej, förresten, apropå ingenting annat. Jag klämde lite i Nikons monter och pratade med Mattias. Jag skriver i ett mejl vad han pratade mer om, jag blev i alla fall lite full i skratt.

Ha en trevlig helg... och håll ett öga på mejlen i hejlen.

/Michael S

Anonym sa...

Intressant med snabba, effektiva och smidiga arbetsflöden! Skriv gärna mer om det!

Kul att ha hittat din blogg! Återkommer med all säkerhet!

Må gott!
Anneli