tisdag 18 september 2007

Svartvitt

Just nu går jag en högskolekurs på distans i PhotoShop. Kursen drivs av Jönköpings Högskola och leds av PhotoShoparen nr 1 i Sverige, Mattias Karlsson. Han driver också PhotoShop-sajten Moderskeppet.se. Han gillar svartvitt. Och det har jag också börjat göra. I nyaste numret av Kamera & Bild lär han ut lite olika sätt att göra en svartvit bild på. Och jag var ju tvungen att testa. Bilden är inte ens tagen av mig. Och inte har jag frågat fotografen om lov heller. Men det är min dotter som tagit den så det går nog bra :-) Visst kan det bli väldigt tufft med svartvitt. Detta är Uddevallabron.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt läcker bild... :)

jag gillar också svartvitt, ... det gör ofta en bild mer spännande och mer dynamisk...

Benny Ottosson sa...

Tack sinkadus! Ja, jag har egentilgen precis fått upp ögonen för svartvitt. Det kan faktiskt tillföra en ganska ordinär bild väldigt mycket spänning.