torsdag 26 juni 2008

Skopelos - Greklands vackraste ö...

Vi har verkligen blivit förälskade i vårt Skopelos. Officiellt utsedd till Greklands grönaste ö. En underbar liten pittoresk stad med en massa vindlande gränder, en kuperad grön natur, fantastiska stränder, knallblått vatten, trevliga människor och god mat. Vad mer kan man begära? Och härnere fördriver jag dagarna med min bästa vän, min underbara hustru. Vi susar runt bland olivlundar på vår vespa till ljudet av cikadorna, på väg ut till någon av öns underbara stränder. På kvällarna äter och dricker vi gott. Avslutar ofta dagarna med en frappé Bailey i en mjuk soffa på någon av uteserveringarna. Livet kunde vara sämre...

Hälsningar från Grekland!

3 kommentarer:

Anonym sa...

This topic have a tendency to become boring but with your creativeness its great.

michael sågerås sa...

Låter ju inte som om du/ni direkt längtar hem till Sverige och vårt "fina" sommarväder. Jag hoppas och förstår att du har det riktigt gott.

Ha en skön semester.

/Michael S

Anonym sa...

åh, vilka lyckosar ni är ... och avis är jag såklart :)... här är det muligt, kallt och alldeles för vardagligt för att ens kunna tänka på sol och bad...

Önskar er en fortsatt fantastisk semester :)