söndag 4 november 2007

Genrep...

Idag har jag gått ett par timmars vandring på Kynnefjäll. Det får väl räcka som genrep inför min resa till Himalaya om 9 dagar. Jag har också passat på att fota med objektivet jag så vänligen har fått låna av min son. Det är det ultimata reseobjektivet Nikon 18-200 mm. Ett oerhört bra objektiv i kompaktformat. Jag väljer att inte ta med hela min kameraväska på resan utan 18-200 objektivet + mitt Tamron 11-18 mm. Så kan jag använda en vanlig ryggsäck och få ner en del andra saker också... Här är några av dagens bilder, tagna med 18-200 objektivet.

3 kommentarer:

michael sågerås sa...

Det verkar vara ett mycket bra och omfångsrikgt objektiv. Var inne och läste om det via länken. Kanske är något för en amatörfotograf att införskaffa så småningom. Snygga bilder du tagit (igen), särskilt den blå med vatten, tror jag, eller? Snyggt var det i alla fall. Själv har jag inte hunnit vara ute så mycket, sitter mycket vid macen (hur stavas detta) och jobbar med mitt magasin, kursförberedelser m.m. Till nästa helg tänkte jag vara ute en del.

Ha det bra
Mvh/Michael S

Anonym sa...

fina bilder.... klokt att känna av objektivet lite innan resan.

Vad härligt att resa... och nu är det inte så länge kvar :) det är lätt att bli lite avis...

Anonym sa...

Kan bara hålla med dig, Nikon 18-200mm VR räcker långt. Hade det själv på en fotoresa i våras, imponerande optik!

//G R Å S K A L A