fredag 9 november 2007

YES!! Jag har gått upp 3 kg...

Efter att fler och fler, som vandrat i Nepal, gett mig rådet att lägga på mig några extra kilo, började jag kämpa för några veckor sedan. Kanske i senaste laget. Extrakilona är bra eftersom man förbränner betydligt mer på hög höjd, långa vandringsdagar ca 7 timmar och vid ev. magsjuka. Så mina (enligt mig) hyfsade matvanor fick tvärt avbrytas. Nu gällde det att äta mycket och fett. Jag har också ätit mer mjöl- och sockerprodukter än vanligt, men inte vräkt i mig sötsaker. Eftersom det var mer fett än socker jag behöver. Även om sockret också blir till fett... Med 4 dagar kvar hade jag idag lagt på mig 3 kilo :-)

Hittade detta lilla löv utanför min arbetsplats...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte ofta man hör att någon blir glad över att ha gått upp i vikt. :)

När Ola Skinnarmo skulle till Nordpolen käkade han en "Skinnarmo special" på en pizzeria varje dag. Pizzan innehöll allt dom hade, och vägde över ett kilo. Kanske vore något.

La förresten till din blogg i min blogroll.

Benny Ottosson sa...

Tack Magnus! Jag har precis läst Skinnarmos bok om sydpolen, det var då jag började fundera på om man skulle gå upp ett par kg... Sen har jag fått rådet från mer "vanliga" trekkare också. Jag har fått många smakfulla råd av mina arbetskamrater om hur man snabbt ökar i vikt :-) Det brukar ju som du säger inte vara några problem :-)

Trevlig helg!

Lollo sa...

Härligt Benny, nu e`det nära, vi önskar dig en underbar upplevelse, vilket jag tror är svårt att undvika med det resmålet:=)Har du resfeber nu? Hur länge är du borta? Var befinner du dig, när du ska fundera över livet och vad som hänt de senaste 50 åren? Får gärna maila:=) Många Kjamar på din resa från oss här i Halmstad Pia,Lollo,Ola å Sofia i Indien

Benny Ottosson sa...

Hej fam Brandt! Tusen tack för inlägget. Svar på frågor; Jag har lite resfeber, jag är borta i ca 3 veckor och jag kommer nog fundera på livet hela resan :-) Ni är välkomna att följa resan i Resedagboken. Hälsa de andra...