onsdag 6 februari 2008

Portrait of the day...

Porträtt har jag ju inte så ofta i mina blogginlägg. Men här kommer ett. Som jag dessutom gillar skarpt. Jag tog det i Norge för ca ett år sen. Det är min brors kompis barn. Ja, jag vet, det lät lite krystat, men det är sant. Det jag gillar är den hårda kontrasten, kombinationen av vinrött och blått, det starka ljuset från två håll, de "modernt" utbrända partierna och hennes närvaro i blicken.

Nu hade det varit jättekul att höra vad ni tycker. Och jag har ju inte påverkat er det minsta :-)
Så tyck till!

3 kommentarer:

michael sågerås sa...

Jag tycker bilden får en viss filmisk känsla som är rätt cool. Sen har jag säkert blivit påverkad av fotografens kommentar men men snygg är den i alla fall.

/Michael S

Anonym sa...

Vilken fantastisk bild!
Hittade din blogg via Michael S och har lagt till dig som favoritlänk på min blogg. Hoppas det är ok annars hör av dig...
Dina bilder är superfina, tycker särskilt om de med HDR effekt. Jag tillör dom som älskar att bildbehandla och trixa med bilder så för min del är HDR ytterligare en variant av att skapa konst av bilder.

Mvh Anette http://sjalagla.blogspot.com

Benny Ottosson sa...

Tusen tack Anette! Det värmer. Klart du får lägga mig som länk. bara kul.