måndag 25 februari 2008

Gick miste om 24 000 kr och fick parkeringsböter!

Det har varit en bra dag! Har varit i Oslo på Nikon-mässa. Känt, klämt och fotat med nya Nikon D3 samt känt på MacBook Air... Har haft med mig prylböxxx Andreas, min son, vilket kanske inte var så smart :-)

På vägen upp i bilen fick vi två samtal om bröllop den 28 juni. Fick tacka nej till två på en dag pga av att vi är bokade :-( Och nu när vi t o m har dubblat priserna :-)

Sen fick jag 600 NOK i parkeringsböter i P-huset i centrala Oslo. Kom lite för sent...

That´s life! Jag fick i alla fall plåta med en D3a och känna på en MacBook Air (sådan far sådan son...)

Bilden från fotoshowen är tagen med Andreas D300 och mitt 70-200 f/2.8

6 kommentarer:

Anonym sa...

Osis. Trodde först att du köpt en Macbook Air med en SSD-hårddisk, och tyckte att det var lite dumt. :)

Kul att det går så bra för er nya firma.

Benny Ottosson sa...

Hehe, nej så var det inte Magnus. Vad är en SSD-hårddisk? Ja, det rullar på med bokningar. Helt galet. Kom en ny i morse...

/Benny

michael sågerås sa...

Vissa dagar vill man uttrycka sig lite starkare, jag förmodar att det var en sådan dag för dig när allt händer på en och samma gång. Skoj att du har fått mycket bokningar, du/ni är ju hyfsade fotografer:-).

Ha det/Michael S

Benny Ottosson sa...

Tack Michael :-)

Anonym sa...

En SSD-hårddisk är uppbyggd med flashminnen istället för traditionella magnetiska skivor. Dom har alltså inga rörliga delar. Fördelarna med dem är att datorn startar lite snabbare och att den kan öppna mindre filer snabbare. Nackdelen är att dem är snuskigt dyra, ca 8000 kr för en på 64 GB. Det går att få Macbook Air med SSD-hårddisk som tillval.

Benny Ottosson sa...

OK Magnus. Tack för förklaringen.