söndag 2 mars 2008

Jag har fått en ringblixt!

Min son Andreas var i dag snäll och gjorde en ringblixt åt mig. Idén kommer från blixtgurun Strobist. Ringblixtar ger ett speciellt blixtljus och man ser att det är nåt ovanligt över ljuset. De kostar vanligen några tusen att köpa. Men här gäller papp, smörpapper, silvertejp och en del annat från Clas Ohlsson eller Biltema :-)

Här är en av de första bilderna jag tog med min nya ringblixt, på vårt underbara barnbarn Lia. Dessutom har jag donat en del i PS, men ljuseffekten är helt äkta :-)

Kom gärna med synpunkter. Klicka på bilden för större version.

5 kommentarer:

michael sågerås sa...

Skitsnyggt! Det blir lite som den gamla tidens foton. Bilder tagna med lådkamera. På detta vis slipper man ju vignettera i PS.

Ska testa detta någon dag:-)

Ha det/Michael S

Lollo sa...

En underbar bild på Lia, så fin hon är,, hälsa alla,,/Lollo

Benny Ottosson sa...

Tack för kommentarerna Michael och Lollo! I ärlighetens namn så ligger det vinjettering på bilden. Men det som blir av ringblixten är skuggorna runt Lias huvud och det sköna ljuset kring henne.

Hälsa du med Lollo.

michael sågerås sa...

Vignetteringen var hur som helst väldigt passande till bilden. Snyggt, snyggt.

Anonym sa...

Jätte fin bild, skulle kanske ljusa upp ögonen liiittee bara annars super...
du har inte "receptet" på denna ringblixt =) //Rebecka

becca_87_@hotmail.com