måndag 10 mars 2008

3 meter höga snödrivor och lavinsök...

Befinner mig på Storulvåns fjällstation i jämtlandsfjällen. Är här på en fotokurs i digital vinter- och actionfotografering. Kursen leds av Felix Oppenheim. Här är otroligt mycket snö. Första dagen har vi mest ägnat åt lavinsäkerhet i teori och praktik. Men imorgon bär det av upp på fjället för fotografering... Det är 26 år sen jag var här på sommarfjällsutbildning, när jag gick på Ljungskile Folkhögskola :-) Och jag känner faktiskt igen mig...

Vår lavinexpert till höger i en paus i kåtan. Nästa bild söker en deltagare efter en nergrävd sändare.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt med fotokurs, eller jag tror att det är roligt, jag skulle också vilja gå en fotokurs nångång...
Ganska så avis är jag där jag sitter;) Ta hand om er i all snö!

michael sågerås sa...

Skoj att gå en kurs då och då, fråga mina kursdeltagare som jag har. Att gå en fotokurs är något som en annan också skulle vilja/behöva. Vet du någon bra får du gärna tipsa:-)

Lycka till i fjällen och håll ögonen öppna efter hunden med tunnan...

Ha det gott/Michael S