fredag 1 februari 2008

Våga - Älska - Spring

Rätt kost + motion = kreativitet. Ja, det sambandet hävdar Torbjörn Eriksson, creative director. Han var en av föreläsarna på gårdagens seminarium Creative Day 2008 som Batteri anordnade i Göteborg. Torbjörn var en av flera inspirerande föreläsare. Så nu får det bli mer motion så kanske de kreativa bilderna kommer :-) En annan bra föreläsare var Göran Adlén som pratade om trender 2008 i marknadsföring och företagande. Nu mer än någonsin gäller det att sticka ut, att våga vara annorlunda och skilja sig från mängden i mediabruset och konkurrensen. Sköna nyckelord som Göran framförde var Ha roligt, Tänk positivt, Våga - Älska - Spring, Ha passion, Just do it...

Kan inte låta bli att tänka på personer som jag tycker står för livsglädje, humor, passion; Mike Larson (fotograf USA), Scott Kelby (PhotoShop-guru USA) och Mattias Karlsson (PhotoShop-guru Sverige). Är det en tillfällighet att alla tre är duktiga musiker också :-)

Have fun :-)

Bilden tagen med min nya lilla följeslagare Fujifilm Finepix Z som alla anställda fick på företagets kick-off.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag anmälde mig till Göteborgsvarvet i går, så efter det lär jag ta fantastiska bilder. :)

Att kosten styr kreativiteten kan nog stämma. Lever man på en kost bestående av McTasty lär man känna sig rätt däst och orkeslös jämfört om man äter exempelvis sushi.

Benny Ottosson sa...

Helt rätt Magnus. Jag sprang själv Göteborgsvarvet 3 ggr under slutet av 90-talet. En härlig upplevelse. Kom ihåg den lilla kameran. Kan bli riktigt häftiga bilder. Jag hade ingen när jag sprang :-)

michael sågerås sa...

Det är sådana tankar och idéer man behöver höra emellanåt. Att våga sticka ut och ha roligt och inte alltid lyssna eller bry sig om vad missnöjesgänget tycker och tänker. Jag hade tänkt åkt på den dagen som du var på igår men jag fick annat som kom i vägen (jobb) och det kan jag inte tacka nej till. Så jag har suttit låst framför datorn och behöver sannerligen ut och röra på mig i helgen:-)

Hoppas också på lite bra väder...

Trevlig helg Benny!

Mvh/Michael S

Benny Ottosson sa...

Synd, då hade vi ju setts... Det får bli till påsk.

Vi hoppas på en fotohelg!

Trevlig helg på dig oxå!

Lollo sa...

VÅGA är ordet, där bankar du på spiken,,våga säga vad man tänker oavsett,,,känslor är en sak, sak är en annan,,Tänk om alla vågade säga vad man tycker och tänker i rätt tid och rätt tidpunkt,, så många missförstånd,,vi då kunde undvika, så våga och vilja, det är ngt som jag tycker du skall fortsätta saluföra,,håller med fullständigt,,MVH Lollo

Anonym sa...

njaeee... om jag skulle ut och springa i motionssyfte så vet de tusan om jag hade haft ork och inspiration kvar till några läckra bilder :) *fniss*...

men i övrigt så håller jag såklart med...