lördag 26 januari 2008

Bildgåta - tävla och vinn!

Bildgåtor brukar jag ju inte ha i min blogg. Men när jag tittade på denna som jag tog i morse, så funderade jag på om nån kan se vad det är. Kanske är det jätteenkelt. Svårt att säga när jag vet vad det är :-) Så kom igen och gissa (eller säg om du vet) vad det är. Svaret måste vara precist.

Bland de rätta svaren lottar jag ut ett ex av senaste numret av vackra fototidningen Camera Natura, med bl a underbara bilder av Mattias Klum. Kom ihåg att skriva namn och adress. Svar senast 27 jan. 2008 kl. 22.00.

Klicka på bilden för att förstora den. Bilden är omanipulerad.

7 kommentarer:

Anonym sa...

har ingen aning om vad det är.. Kanske en ballong? :/

Johanna sa...

Jag tror att det är en orkidé som håller på att slå ut.

Lollo sa...

En suddig Orkide`knopp,,/Lollo

Anonym sa...

det ser ju onekligen ut som en knopp, men jag gissar på nån form av insekt istället då... eller snödroppe... hmm

Benny Ottosson sa...

Tack för era svar. Tyvärr kan jag ju inte säga om någon av er har rätt. Ännu :-)

michael sågerås sa...

Ja du, det var inte enkelt men jag tycker det ser ut som om du tagit kortet genom någonting som ett kvisthål eller liknande. Jag gissar på det i alla fall.

Vad det än är så får man ju tänka till lite och det kan behövas ibland. Sedan är det alltid roligt med en tävling och priset är inte dumt det heller.

Ha det gott/Michael S

Benny Ottosson sa...

Det var en snödroppeknopp fotad i min trädgård. Så vi har en segrare :-) Grattis Leopardia!