lördag 5 januari 2008

Jag älskar bilder på mig själv!

Nä, skoja bara... Det är inte särskilt kul. Och inte blir det roligare heller :-) Men bra bilder gillar jag. Och idag har min som tagit en bild som förhoppningsvis ska "pryda" en porträttintervju som lokaltidningen Bohusläningen gjort om mig. Bilden tycker jag om. Jag gillar ljussättningen, beskärningen och kompositionen. Porträtt är inte helt enkelt... Bilden är tagen med en blixt samt paraply, väldigt nära ansiktet.





Foto Andreas Ottosson

3 kommentarer:

Anonym sa...

För några dagar sedan slog det mig att jag inte har en enda schysst porträttbild på mig själv. Jag skulle vilja ha några bilder till min blogg, kommande hemsida samt till framtida arbetsansökningar. Det är inte helt lätt att fixa när man inte har några kompisar som är duktiga fotografer. Har du vägarna förbi Karlstad någon gång så hojta till :).

Benny Ottosson sa...

Det är ju inte så långt mellan Uddevalla och Karlstad. Det skulle nog min son kunna göra :-)
Eller om du åker igenom Uddevalla :-)

michael sågerås sa...

Vem har bra porträtt på sig själv? Det är ju oftast så att man står där bakom kameran och tar kort på andra och annat men inte sig själv. Självutlösaren är ju en sak men det känns lite fånigt att sätta sig och försöka se bra ut (nåja, bra och bra) framför ett stativ och en ensam kamera. Du tog ett bra foto på mig i höstas Benny och det har jag använt mycket i olika sammanhang även om jag har en lågupplöst bild så går det att använda i utbildningssyfte.
Ditt porträtt är väldigt snyggt och bra plus porträtt blir så snygga i svartvitt.

Ha det från en som känner sig lite piggare nu:-)

/Michael S