söndag 20 januari 2008

Bilkörning och fotografering hör verkligen inte ihop!

Blev en tur med kameran idag också. Kreativiteten är inte på topp. Kan det bero på gårdagens 50-årskalas :-) Så vad gör man? Tar upp kameran och tar lite bilder genom bilrutan medan man kör kan vara en idé :-) OK, jag vet att det inte låter så trafiksäkert :-) Sedan blev det bilder från en bro ner i forsande vatten. Slutartiden 1/4 sek. har visat sig passa ganska bra till forsande vatten. Ialla fall för den effekt jag ville uppnå. Sen vitbalansen på glödlampa för den blå effekten. Därefter en bild ut över en översvämmad Bullarsjö. Med lite trevligt molnspel. Fortfarande kamerans vitbalans på glödlamapa.

Inom en vecka ska jag försöka få till ett uppkast (!) till Tanum i bild-bok 1.0. Då får jag se om den duger. Jag kommer att lägga ut den och vill då gärna ha synpunkter...

Mmmmm, imorgon börjar en ny arbetsvecka :-)



1 kommentar:

michael sågerås sa...

Det är jätteroligt att ta kort när man åker bil. Jag gjorde det i höstas när vi åkte över Uddevallabron. I och för sig med mobilen men det blev ett klart godkänt foto av det ändå. Lite arbete i Photoshop så gick det faktiskt att visa utan att skämmas. För övrigt så tycker jag det var riktigt coola bilder. Intressant att få veta vad du använt för slutartid. Den ska jag testa själv någon dag:-)

Ha det gott/Michael S