söndag 6 januari 2008

Vinter, vinter, vinter...

Det är alldeles tyst. Det enda som hörs är snöknarret under mina kängor när jag går. Och det är så vackert. Äntligen kom man ut i skogen och fick fota lite vinterbilder. Ett par timmars pulserande i 10 cm snö på Kynnefjäll. Rena meditationen. Det konstiga är att jag ser min frus ansikte överallt i skogen... Vad kan det bero på?

Svaret fick jag när jag kom hem och läste ett citat ur en fin liten bok jag fick av min guddotter Josefine när jag fyllde år (tack Josefine!):

"När man är förälskad ser man den älskades ansikte överallt."

:-)



Fler bilder från dagens promenad »

2 kommentarer:

kicki sa...

Sitter och kollar runt på lite olika bloggar, kom till din och den fastnade jag verkligen för, du tar underbara kort...man lever sig liksom in i kortet, tack för det...
Jag bor i Värmland, Molkom men besöker ditt Tanumshede varje år...
Ha det gott och lycka till med ditt fotograferande i fortsättningen också, jag kommer fortsätta titta in till dej och njuta.
Kicki

Benny Ottosson sa...

Tusen tack kicki! Vad kul att mina bilder tilltalar dig...