tisdag 22 januari 2008

Målat med ficklampan

Blev SÅ inspirerad av en tjej jag såg på nätet som hade målat med sin ficklampa. Inte ovanligt iofs. Men det var så snyggt. Och när jag ser nåt snyggt så måste jag testa. Precis som ett litet barn; kan själv... Så detta blev resultatet. Obehandlad i PhotoShop :-) Förutom vanlig kontrast och skärpa. Eftersom jag fotar med RAW-format.

Jag behöver åsikter om första bilden. Tänkte ta bort linjerna i överkant. Men blev osäker. Vad tycker du? Tyck till...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusigt! Hur hade du ställt vitbalansen?

Jag tror linjerna i första bilden hade varit bättre om de hade varit lite längre ner.

Benny Ottosson sa...

Vitbalansen är på glödlampa, vilket det ju också är :-)

Ja, bilden blir ju helt klart renare utan linjerna, men sen tyckte jag det var lite coolt med att det är just de som syns i speglingen. Men jag vet inte...

Tack för din synpunkt Magnus!

michael sågerås sa...

Snyggt som f-n!
Jag tror också den översta bilden skulle bli renare om linjerna antingen var längre eller inte var där alls. Men som sagt, smaken är ju olika. Snyggt var det i alla fall.
Måste nog testa detta själv någon gång:-)

Ha det/Michael S

Benny Ottosson sa...

Tack för synpunkterna Michael. Ja, testa! Det är skitkul :-)

Patrik Bernhardsson sa...

Jättesnygg effekt. Alla bilderna är mycket läckra. Men precis som du påpekar är den översta som på något vis blir anorlunda. Jag vet inte om det är till det bättre eller sämre. Tror att man inte hade reagerat lika mycket på linjerna i överkant om de stuckit ner lite mera, som någon redan påpekat.

Benny Ottosson sa...

Tack Patrik för dina synpunkter. Vi är ju grannar :-) Och tack för att jag finns med bland dina RSS-tips :-)

Anonym sa...

Hej!
Följer din blogg, gillar bilderna.
Jag tror att den översta bilden hade vunnit på att ta bort linjerna i överkant, precis som några uttryckt. Fantastiskt läckra är de i varje fall, alla tre. Måste testa någon dag.
Mvh Sara

Dennis Wernersson sa...

Fantastiska bilder!
Jag som nybörjare förstår knappt någonting hur du har gjort bara att du använt en ficklampa typ?

Titta gärna in på min blogg och kommentera gärna :D

/Dennis

Benny Ottosson sa...

Tack Sara och Dennis för era vänliga kommentarer. Va kul att ni gillade dom och roligt att ni följer min blogg. Det inspirerar!

Anonym sa...

Suveränt! Överhuvud taget fina bilder rakt igenom. Man blir sugen att pröva på själv, när man ser dina bilder. Om dina bestick är till salu, köper jag dom direkt. Mycket renare än dom hemma!

/ Lennart

Benny Ottosson sa...

Tusen tack Lennart! Allt är till salu vid rätt pris :-) Jag tog våra finbestick, men retade mig ändå på de smårepor som alltid blir på bestick. Så nästa gång köper jag nya :-)

Anonym sa...

tänkte precis som jag såg i nån kommentar att du själv tänkt; att linjerna fann sitt syfte iochmed att de syns i speglingen, så utan dem kanske det snarare skulle kännas lite tomt och platt...?